torsdag 26 juni 2014

Jordgubbarna i petflaskorna



...och så blev det.

Jordgubbsodlingen växer fint på sin hylla på väggen.










Men en tagetesplanta, som står där bredvid i en låda,
tycks ha blivit tokig.
Den är dubbelt så hög som de andra,
har mängder med blommor
och ser snart ut som en liten buske.


Apropå det där miniväxthuset, som jag gjorde av trälister och plast,
så fick jag, för några dagar sedan, syn på
ett nästan likadant i en stor ICA-affär.

Det är i samma storlek, 
Med en skillnad att det inte är lika högt.
Det har glasskivor i stället för plast
och träribborna är snyggare.
Det är, som mitt, utan botten 

och har en avtagbar låda till tak.

Men jag hade ingen kamera med mig när jag var där.
Ska ta en bild en annan dag, om jag kommer ihåg.


Mitt ser ut så här
med en vit låda i botten.

PS Ja, ja... jag ser att det är för starka färger på jordgubbarna, men jag vet inte vad det beror på. Jag har inte gjort nå´t ! (?) Det är väl nå´n inställning nå´nstans.

Jodå! Jag undersökte kameran och där finns faktiskt en "knapp", som heter "Öka kontrast och färgmättnad" och den funktionen var på. Hoppsan!

Jag tog en promenad i regnet och gick in på ICA och köpte mjölk och tog ett foto av deras lilla "miniväxthus". Här är det! Men locket, som tidigare satt ovanpå, hade de nu ställt under, som en piedestal.



Så hade de en snygg hylla också för 249:- Något liknande kan man ju bygga själv om man bara hittar snygga krokar (som inte kostar 70:-/st!)
Denna är egentligen för liten för att vara praktisk till att hänga kläder på, men om man lackerar den så kanske den skulle kunna passa till att hänga handdukar på i ett badrum (om man har ett eget hus där man vågar borra i kakelplattorna!) Men vad ska man då knöka in bakom den sneda listen? Nä, det blev också opraktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar